Rich and Poor peoples lives and dies as one.

Go down

Rich and Poor peoples lives and dies as one.

Indlæg by Aigemfarrel on Tirs apr 03, 2018 5:33 pm

Folk i gaderne begav sig altid bare rundt som om intet var hendt, men alligevel kunne man ikke andet end at blive irriteret over de dømmende blikke fra de forbipasserende personer. Alex sad ikke langt fra de mange andre, de sad i den altid så kendte gade for hjemløse. Det var dog forfærdeligt at være en hjemløs kvinde, og når Alex sagde hjemløs. Mente hun en person uden tag over hovedet og uden penge til mad hver dag, det irriterede hende når hun så folk sidde og tigge om penge hos dem også hive deres smartphone op af lommen, hvis Alex havde penge til en smartphone, havde hun brugt de penge på mad og vand. Ind til videre brugt hun de penge hun tjente på en smule mad og en flaske med vand, dog købte hun kun en flaske med vand og beholde flasken i flere måneder, på den måde kunne hun nogle gange snige sig forbi folk og hente vand på deres tøj.
Dog som kvinder endte de enkelte gange ud med at blive overfaldet af mænd, på perverse måder. Dette var grunden til at Alex, Haru, Rose, Erina og Evaline altid sad på samme gade og tiggede, på den måde kunne de holde øje med hinanden og de ville kunne sørger for hinanden om natten, hvilket betød at de sov tæt op af hinanden om aften, på den måde ville de kunne mærke hvis nogle forsøgte at trække dem fra hinanden. Hvilket tit var andre hjemløse mænd eller en rig fuld stodder der mente det var ok at voldtage hjemløse, da de ikke længere var mennesker eller en del af samfundet.
Dog skete det ikke så tit for dem, de holde mest øje med hinanden så når nogle tog fat i dem var de hos hinanden og hjalp hinanden, hvilket var grunden til at folk nu undgik dem, da der havde været så mange slåskampe på denne gade, var folk begyndt at undgå stedet. Det var dog endnu en uge siden de havde spist, de havde ikke penge til at spise og vand var vigtigere, man overlevede længere uden mad end uden vand. Dog hadede Alex lidt grundene til at de hver i sær var her.
De sad alle med ødelagte militær sko, omkring tre par strømper på og fire store trøjer samt en jakke, alt tøjet var stort og bukserne var ødelagte og havde mange lapper syet på. Erina var dog den der var ved at gå mere og mere ned af at være på gaden, Rose var den nyeste her inde. Hun var fanget her på stedet, da hendes mor døde og hendes far endte på hospitalet. Hun var rar, sov på gaden men arbejdede alligevel. Hun tjente penge, men brugte dem aldrig rigtig på sig selv. Hendes arbejde gav hende chancen for at tag et bad og børste sig sit hår, men hun sov alligevel på gaden og i stort tøj, mens hun holde sit arbejdes tøj så rent som muligt, ved at vaske det med de penge hun tjente på gaden og kun de penge hun tjente på gaden var dem hun brugte på sig selv, alle de penge hun tjente på arbejdsmarked gik til hendes fars hospitals regning.
Alex sukkede dybt, inden hun slog hovedet tilbage mod muren, med en ren dåse foran sig, der havde få mønter i sig.
Aigemfarrel
Kohai
Kohai

Antal indlæg : 479
Hjemsted : Sammen med Josh!

Tilbage til toppen Go down

Re: Rich and Poor peoples lives and dies as one.

Indlæg by Cloud on Tirs apr 10, 2018 11:31 am

En ny dag. Hans restaurant havde lukket pga. helligdag, så det ville sige at han kunne bruge en masse tid på at give de hjemløse madder i dag. Josh smilte ved tanken og stillede sig ellers klar til det. Suppegryderne var klar. En dejlig varm kartoffelsuppe og ved siden af var der nybagt varm brød. Derudover var der også bacon til at putte på suppen. De havde det hårdt og han ønskede derfor at hjælpe dem…
Med sin røde varevogn, kørte han hen til deres sædvanlige sted og begyndte nu her at stille op med mad. Det blev stillet på et hvidt bord. Vejret var perfekt! Det regnede ikke engang! Han smilte stort, rettede på sin kasket og strakte sig. Han havde skam haft snakket med pigerne før… de opholdte sig her for at passe på hinanden, da nogle af dem havde været udsat for ubeskrivelige uheld. Det gjorde Josh vred bare af at tænke på det. Mænd som mente man gerne måtte voldtage burde bare dø eller i hvert fald få skåret legemsdelen af. Dog var Josh ikke sikker på om pigerne overhovedet stolede på ham… måske Rose, men hun var også en af de rareste mennesker han nogensinde havde mødt.
Ved hans side, gik ingen andre end den store hvide hund Ghost og logrede med halen til hver en hjemløs som kom hen til ham. Selv stod Josh nu bag det hvide bord og serverede for dem der nu kom.
Roligt så han kort hen imod pigerne med et stort og varmt smil. ”Dagens menu er kartoffelsuppe med bacon og nybagt brød.”
Det passede perfekt til vejret. Her var ikke for varmt til suppe og der var bestemt heller ikke koldt. ”Jeg håber i har appetit.”
De andre hjemløse der kom hen, takkede ham mange gerne og sendte ham store smil. Dette varmede altid om hjertet på ham.
Cloud
Baka

Antal indlæg : 161
Hjemsted : The werewolf palace

Indlæg by Aigemfarrel on Tirs apr 10, 2018 5:24 pm

Det var underligt at tænke over at de havde været her i mange år nu. Alex havde været her i så lang tid at hun ikke engang huskede hvordan det var at være ren eller hvordan det var at have ordentlige penge. Hun vidste bare at hun ikke skulle forvente at have penge til mad hver uge.
Dog skete det nogle heldige dage at en fyr ved navn Josh kom med mad til dem, dette rygte havde spredt sig så folk var begyndt at danne sig i dette lokal område. Det at her også blev forklaret om hans bil, altid en rød ret ren varevogn der kørte ud med mad til dem. På den måde dannede de hjemløse sig hurtigt når de så vognen køre igennem gaden, i håbet om at de kunne få noget mad.
Så snart Josh kom frem og begyndte at stille sig op, rejste Rose sig forsigtigt og gik imod dem. Hun var som altid meget rar og nok en af de reneste af dem alle. Hun havde trods alt et arbejde og kunne gå i bad der. "Josh." Lød det kærligt fra hende. "Hvordan går det? Har du brug for hjælp, jeg kan hjælpe med at hælde suppe op til folk og du kan give dem brød hvis det er." Lød det kærligt fra hende. Hvis hun kunne hjælpe ville hun elske at hjælpe først inden hun begyndte at spise.
Så snart Josh kaldte på mad kom de langsomt tættere på ham, nogle af pigerne og nogle af de andre hjemløse. Alle fik en god skefuld mad, hvor de satte sig og spiste. Der var dog langt flere mænd end kvinder her, dette var sikkert fordi kvinder hurtigt fandt en anden mand før de endte på gaden og andre endte ud som en luder på side gaden.
Erina kom roligt luntende hen til dem, hun havde en stor ret flot jakke over alle sine lag af tøj samt hætten over hovedet. Hun havde hapset den fra en eller anden idiot der havde den over sin ene arm mens han gik, hvilket var dumt, især mens hun var her, plus vinteren var langsomt begyndt at sprede sig ud over landet, så en tyk jakke som denne var god, især fordi den var lang, dette gjorde at den kunne holde hendes ben varme. Hun havde dog måtte løbe fra ham og gemme sig mange steder, men han havde givet op. Hun rakte her ud efter maden hvor hun fik noget af det og et lille brød til det, dog var der ikke mere bacon. Ikke at det gjorde hende så meget, hun kunne sagtens undvære bare det at få noget var rart!
Aigemfarrel
Kohai
Kohai

Indlæg by Cloud on Tirs apr 10, 2018 5:45 pm

Som altid kom Rose hen til ham og spurgte indtil hvor vidt han havde brug for hjælp. Blidt rystede han på sit hoved og tog ellers en skefuld suppe, for at fylde det op i en dyb tallerken til hende. ”Ellers mange tak Rose, du skal bare tænke på at få noget mad ned i din mave.” Hans smil spredte sig i en dejlig grimasse over hans ansigt. Han tog det stille og roligt med at skære brød ud, samt fylde op til de forskellige hjemløse. ”Hvordan går det med jer for tiden? Eller, hvordan går det med dig på dit arbejde?”
I det han fik øje på Erina, spærrede han kort sine øjne op, som han bemærkede hvor flot en jakke hun havde over sig. Så snart hun kom hen til ham, ville han hælde suppe op til hende og ellers smile venligt. ”Goddag Erina, det er fin jakke du har der, er den ny?”
Da det hele var begyndt at falde en smule til ro, slappede Josh en smule mere af ved at stå og snakke med de forskellige hjemløse. ”Det er ved at blive vinter…” Han så sig omkring og regnede med at det var Rose han snakkede til. ”Tror du at i klarer jer igennem den… eller… er der noget jeg kan gøre?”
Cloud
Baka

Indlæg by Aigemfarrel on Tirs apr 10, 2018 6:26 pm

Rose nikkede forsigtigt til hans ord. "Mange tak... Men sig til hvis det er du har behov for hjælp." Lød det kærligt fra hende, inden hun tog tallerknen forsigtigt fra hans hænder. Det duftede godt, meget godt. Samt baconen det var også rart med sådan en duft for en gangsskyld. Hun pustede kort til suppen, mens hun roligt satte sig på kantstenen ved siden af Joshs lille mad sted. Hun begyndte roligt at spise, samt puste på suppen en smule.
Rose så forsigtigt op på ham, hvor hun roligt smilte. "Det går nogenlunde for mig, arbejdet er hårdt men det går fint.. Jeg er dog begyndt at få lidt problemer med at tage vagter her på det sidste, men vi er også begyndt at få praktikanter ind og da de ikke tager imod penge, så bruger de dem mere end os der bruger pengene." Lød det forsigtigt fra hende, hvor hun tog en bid af maden. "Hvad med dig og restauranten? Er det ikke farligt at bruge dine penge her på gaden?" Hun sendte ham et lille smil.
Erina tog imod suppen og så kort ned af sig selv. "Ja det kan man vel godt sige, men den er brugt så den lugter en smule da den ikke er blevet vasket." Lød det kækt fra hende. Hun havde trods alt lige snuppet den fra personen, på den anden side var det rart at hun havde noget varmere omkring sig.
Så snart alle var begyndt at falde til ro, så folk sig omkring, mens nogle smuttede fra hinanden, da der ikke var mere mad forsvandt mændene, mens kvinderne blev. Dette var trods alt deres mest sikre sted. "Oh... Ja det kan sagtens mærke om natten, men om dagen virker her varmere på grund af solen." Lød det kærligt fra hende. Inden hun rejste sig op igen. "Du har allerede gjort meget, så bare det at få mad gør en stor forskel... Mange tak... Tænk ikke længere over det." Lød det kærligt fra hende, hvor hun forsigtigt gik hen for at rydde op fra dem der havde været der.
Alex var faldet i søvn op af muren så snart hun havde spist, hvor hun var krummet sammen til en lille bold. De andre slikkede nærmest tallerknen ud og tiggede skam endnu efter penge.
Aigemfarrel
Kohai
Kohai

Indlæg by Cloud on Tirs apr 10, 2018 6:46 pm

Josh smilte til hende og fortsatte ellers med at hælde op. ”Det er typisk… arbejdspladser snupper som regel alt den gratis arbejdsplads de nu kan.” kort smilte han til den ene hjemløse som afleverede sin beskidte tallerken. De roste derudover også alle maden, hvilket var meget rart for Josh. ”Men, jeg er ret sikker på at så snart de praktikanter er ovre, så får du dine gamle arbejdstider tilbage.”
Kort betragtede han maden hun sad med i hendes hænder. ”Smager det som det skal? Eller, kunne det have brugt mere salt?”
Spørgsmålet om restauranten fik ham til at ryste på hovedet. ”Nej nej, det er bestemt ikke farligt. Min restaurant går skam meget godt… kunderne bliver ved med at komme, men i dag var en hellig dag, så jeg tænkte at bruge den sammen med jer.” Da der ikke var flere som skulle have mad, lagde han et låg over den store suppegryde, bare for at holde den en smule varmt.
Jakken var brugt. Måden hun sagde det på, fik ham til at smile kækt og ellers ryste blidt på hovedet, hvorpå han rakte hende tallerkenen. ”Javel ja.” der var noget lusket over dette, men han valgte at lade det ligge, da det ikke ragede ham.
Josh smilte blidt til Rose, men tristheden over at han ikke kunne gøre mere for at hjælpe, var en tydelig glød i hans brune øjne. ”Jeg vil finde på noget…” Han så rundt på de forskellige kvinder. ”Måske en form for shelter… der må da være et eller andet jeg kan gøre.”
Kort gik han hen til Alex og lagde et tæppe mere over hende. Efter dette gik han hen og delte flere af tæpperne ud.
Cloud
Baka

Indlæg by Aigemfarrel on Tirs apr 10, 2018 7:14 pm

Rose smilte en smule over hans ord. "I see... Det er jeg lidt ked af... Men det går nok, jeg må dog se om jeg kan finde noget andet, dog er det meget svært da jeg ikke rigtig har andet end min arbejdsuniform og dette... Meget ødelagte tøj, alt for ødelagte tøj... desværre." Lød det kærligt fra hende. Dog kunne man godt høre at hun var lidt trist over det. Hun ønskede ikke rigtig at miste det job hun havde nu, men regningerne var begyndt at hobe sig op igen, især nu hvor hun intet arbejde havde... "Jeg finder nok på noget på et tidspunkt." Lød det kærligt fra hende. "Måske, jeg håber det... Men de er først færdige om to måneder og det vil sige at jeg ikke kan få mad i to måneder." Hun havde ikke fortalt Josh hvad hun brugte sine penge på, hun fandt det lidt for personligt til at ville snakke om det.
"Maden? Oh ja... Det smager rigtig godt, jeg vil ikke mene at baconen gør at det ikke er saltet, hvis der var mere salt i ville baconen ikke være så god i det." Lød det kærligt fra hende, hvor hun så op på ham med et lille smil på sine læber. "Oh... Yea, jeg ved det godt... Jeg har lagt mærke til at du enkelte gange har en lille kø udenfor din restaurant." Lød det kærligt fra hende, hvor hun lagde hovedet en smule på skrå. "Vi er glade for de små timer du er sammen med os, især med din velsmagende mad." Lød det kærligt fra hende.
"En shelter? Der er jo shelter hvor hjemløse kan sove, men hvis der er fyldt har man ikke adgang, da der er for mange folk." Hun sukkede kort. "Men det går nok, hvis jeg kan sige det på den måde... Men vi finder nok på noget, når det endelig er." Lød det kærligt fra hende.
Så snart han gik hen til Alex og lagde et tæppe over hende, åbnede hun sine øjne og så om på ham. "Tak." Lød det lavt fra hende... "Hvorfor bruger du så meget tid på at hjælpe os, økonomien er dårlig lige for tiden og du har lavet kartoffel suppe, to gryder endda. Hvilket er omkring 10 kilo kartofler og bare 1 kilo koster ca 20 kr, så er der løg hvor du skal bruge 2 til en lille gryde jeg vil skyde på at du har brugt 8 til en af de store gryder hvilket er 16 løg i alt... Til.... Market nu til dags sælger dem til 21,93 kr for en pose med 10... Men mere end halvdelen er små løg, hvilket betyder at du skal bruge 4 ekstra." sådan forsatte hun gennem hele opskriften. "Du er ca kommet af med 2000 kr for at lave mad til en enkelt dag og du spiser ikke engang noget selv." Lød det en smule irriteret fra hende.
Her satte hun sig op. "Hvorfor bruge så mange penge på at hjælpe folk, vi er taknemlige men håner du os?" Lød det en smule lavt fra hende, inden hun rejste sig forsigtigt op og vaklede en smule...
Aigemfarrel
Kohai
Kohai

Indlæg by River Yesterday at 11:20 pm

Måske hvis der blev plads i hans restaurant kunne han ansatte Rose. Hvis hun altså endte med at blive fyret. Josh ville virkelig gøre hvad han kunne for at hjælpe, også selvom det måske virkede for godt til at være sandt. Når der blev flere penge kunne han garanteret lave et shelter til dem.
Resten af dagene gik egentlig bare sammen med de hjemløse. ”Men, måske det er muligt for at hvis jeg tjener nogle flere penge, så kan jeg bygge et shelter mere. For du har ret, dem der allerede er bliver sommen regelt fyldte.”
Alle de ord Alex pludselig kom med, fik ham til at se overrasket på hende, men også en smule forvirret. Prøvede hun virkelig at tale ham fra at lave mad til dem? Derudover sagde hun det også som var hun irriteret. Ordet hån, forklarede dog hurtigt for ham hvorfor hun var irriteret.
”Nej, tvært imod Alex. Jeg vil bare gerne hjælpe jer,” forklarede han og smilte stort til hende. ”Jeg vil gøre hvad jeg kan for at hjælpe jer.” Før hun kunne nå at sige ham imod, gik han hen til sin vogn og vinkede farvel til dem, hvorpå han kørte dem væk.
Lidt senere ville Cloud komme gående forbi. Så snart han fik øje på Erina ville han gå direkte hen imod hende. ”Hey din tyv! Giv mig min jakke tilbage!” Herpå gik han hen og tog fat i jakken.
River
Baka

Antal indlæg : 195
Hjemsted : uw

Indlæg by Aigemfarrel Yesterday at 11:35 pm

Rose nikkede til Joshs ord, hvor hun roligt spiste suppen. "Det ville være rart, selvom jeg hellere vil have penge, så som at arbejde osv... Der er mere behov for det end noget andet, på den måde kunne vi tjene nok til at finde et sted at bo og senere måske komme ordentligt ind i samfundet igen, selvom jeg ville være glad for alt den hjælp jeg ville kunne få." Lød det blidt fra hende.
Alex så op på Josh, hvor hun ville have snakket men måtte tie stille da han valgte at gå væk. Hun forstod ikke folk der gjorde disse ting, hvad fik han ud af det ingen folk ville gøre noget der kostede dem penge, ikke medmindre det gav dem noget, så som rigdom eller sex. Måske han knaldede en af pigerne? Hun rystede på hovedet, nah de ville have sagt noget hvis det havde været.
Erina sad op af muren og pustede ned i sine hænder, hvor hun kort hostede og så sig lidt om. Hun havde en hat foran sig, med meget få mønter. Hvis hun var heldig var der penge nok til at hun kunne købe endnu en suppe eller noget varmt at drikke, hvad som helst for at få varmen tilbage i kroppen. Selvom jakken var meget rar.
Hendes tanker forsvandt da en fyr råbte og nu greb fat i hende, da han hev i jakken skreg hun og holde hænderne omkring sig. "Arrrgh!! Rapist!!!" Lød det højt fra hende, hvilket fik Evaline til at gå imod dem. "Slip hende din perverse stodder!" Lød det irriteret fra hende. Hvis han slap hende ville Erina stikke af.
Aigemfarrel
Kohai
Kohai

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen